beverly hills 90210

31 mei 2013 - Beverly Hills, California, Verenigde Staten

Iets later als jullie gewent zijn maar daar is ie dan toch,  het verslag van donderdag de 30e -  waarom iets later ??   dat heeft alles te maken met het eind punt van vandaag maar daarover straks meer.       vanochtend     6 uur wake up call   -   gelijk uit bed  -  want vandaag een lange dag   er staan gepland 634 km   -  dwz 6 uur en 56 min rijden         zonder de tank en pie stops                 vegas  -  mojave park ( woestijn) - Joshua tree park  - bernardino  - Los angeles  - beverly hills.

Astrud der kontje deed al zeer toen ze er aan dacht.    Ik had gehoopt in 1 uur toilet te kunnen maken  - uit te checken  - ontbijtje  - motor pakken en rijden,       maar dat lukte niet helemaal          want na een avondje eten bij Hakkesan moest ik de volgende morgen Kakkeh man  -  niet normaal -   en als je weet dat je minimaal de eerste 5 uur woestijn gaat rijden wil je niet het risico lopen ergens in de woestijn achter een struik te moeten kruipen met een paar tissues     -     dus omdat het toilet maken wat langer duurde als normaal                 ontbijt over geslagen en zouden we dat doen bij de eerste tankstop.

Nu blijkt dat in de woestijn niet zoveel ontbijt plekjes zijn ( weten wij veel ,  wij komen uit nederland)   dus ontbijtje (rond 10.30 ) werd een subway bij een heel gezellige benzine pomp.  waren geen tafeltjes dus broodje naast de pomp opgegeten   -  was nl de enige schaduw plek.    Niet helemaal wat de prinses er van verwachtte       dan vraag je je af  hoe weet je dat ??       dat kon ik nl aan haar gezicht zien .

Rond een uur of 12  hebben we ergens rijdend op route 66 een afslag gemist en daar kwam ik pas achter toen ik plots op de Highway reed en borden Los Angeles zag.     Ik heb nog even overwogen om te keren       we zouden nu immers Joshua three missen en wie wil dat prachtige nationale park nu missen.         nou dat was Astrud.        Haar eerdere stelling hoeveel dennebomen wil je nog zien        was nu veranderd in hoeveel woestijn wil je nog zien         Het missen van de afslag betekende nl een short cut van een kleine 3 uur  --      dus 3 uur minder pien aan de kont en 3 uur eerder op Rodeo drive !!    ( is trouwens maar een heeeeeeeeeeeel klein winkelstraatje )

We kwamen nu dus ipv ca 1800 - 1900  uur     reeds  om 1445 uur bij Glenn en Puspa aan.     Na enig gesteggel aan de poort      de bewaking wilde ons nl eerst niet binnen laten  ( 1 : we waren aan gekondigd voor 1900 uur en 2 : we waren op de motor    - dat soort hebben ze liever niet in het park)  na enig bellen met huize Glenn en de belofte dat ik niet met de motor door het park zou rijden de komende dagen     mochten we verder       -

Nu was voor ons Vegas al een paradijs van luxe en extravagance  -   Geloof mij en zie de fotos       beverly hills en de optrekjes hier zijn van de buiten buiten buiten catagorie.      Het is gewoon onwerkelijk          om toch een klein beetje beeld vorming te geven        de optrekjes ( grond )  zijn allemaal zo'n beetje  3 a 4  voetbalvelden groot    -     het stulpje van Glenn en Puspa en dan praat ik over de oppervlakte woning is ca 2700 vierkante meter         u kent allen mijn huis        dat dus ca 14 keer   !!!!!!!!!!         het gasten verblijf waarin wij nu logeren is ca net zo groot als ons eigen huis   -   we hadden dus ook geen aanpassings problemen     en ik al helemaal niet        want glenn heeft een humidoor die net zo groot is als een ijskast en tot aan het randje gevuld             Ik had dus binnen een kwartier al  een dikke cubaan tussen de kaken.        zoals al eerder gemeld waren wij eerder dan gepland en zat de familie aan de lunch by the pool.        direct werd de chef geroepen    ja u leest het goed       men heeft hier niet een kokje maar een chef       en ik moet zeggen na het nuttige van de lunch   -   vlees spies met tomaat en ui uit eigen groenten tuin gevolgd door een vers gebakken abrikozen vlaai achtig iets          en een avondmaal van    -  verse kreeft gevuld met diverse groente en specerijen wederom uit eigen tuin en eigen gemaakte pasta gevuld met een spinasie in uiteraard wederom verse tomaten saus           dessert     tiramisue en vers fruit           chef is niet de minste           en dan was te zien want onze prinses heeft zich weer laten gaan en de schalen leeg gelikt .     Na het eten  -   koffie en de inmiddels  3e cubaan    -     again by the pool     -       nu alles volledig in avond sferen  - de heuvels - palmen  - zwembad verlicht   en uitaard de buiten openhaarden aan  ( 1 is geen )

De glimlach die verdwenen was bij onze assepoes na het ontbijtje aan de pomp     was plots  ??? weer terug             ik ben dan ook blij dat we Glenn op het einde van de reis gepland hebben       want ik ben er heilig van overtuigd dat ik anders de hele trip alleen gemaakt had en Assepoes  pas weer op de luchthaven voor de retour vlucht had gezien.

Nog een paar details   -  aardigheidje   -  de directe buren  hier zijn ene heer S. Stalone  ene heer E. Murphy  ene M Walburg  ene D Washington  en een familie Beckham

wij zijn benieuwd wat morgen brengt     groeten uit 90210 van Glenn, Puspa en Rogas

1. Joop:
    31 mei 2013
    Recreëren valt eigenlijk als zwaar werk te worden beschouwt. Veel fun daar. Gr joop.
  2. Ester:
    31 mei 2013
    ook ik zal een smile hebben van oor tot oor! genieten zeg!
  3. Paul:
    31 mei 2013
    Ik zou zeker geen spijt hebben van de "short cut", ziet er werkelijk top uit.
  4. Roy"s:
    31 mei 2013
    Jij dacht die kale sigarenboer die gaat nu eindelijk eens reageren, doe ik eigenlijk ook nooit maar jij denkt dat ik nu op de sigaren-koelkast gaat reageren, nee dat doe ik niet en had ik ook niet gedaan maar toen jij een blik op een bepaalde foto had wist ik gewoon zeker dat ik verder moest kijken en ja hoor ik let wel op de details, hij is op zijn place terecht gekomen haha helemaal leuk
  5. Désirée:
    31 mei 2013
    Hè, ik had al wat gepost, maar zie m niet staan.
    Ik zei dus: weer een geweldig verhaal. Lach me gek. Ben ook helemaal niet jaloers. Wat ziet dat er heerlijk uit allemaal.
    Geniet er van.
  6. Carla Metselaar:
    1 juni 2013
    Oh dit is toch niet te geloven, wat gaaaaaaaf. geniet maar volop, en misschien een ideeeeeeetje voor onze tuin!!!