Ridgecrest CA USA

25 mei 2013 - Ridgecrest, California, Verenigde Staten

Wederom 6 uur uit de veren en na een douche en een ontbijtje   -  viel trouwens wel mee voor het motel  -  de motor gepakt en op weg   via exeter - porterville - Glennsville naar Ridgecrest, het 1e stuk weer alleen maar sinaasappelboomgaarde - ruim een uur,  tel daar de 1.5 uur die we er gisteren door hebben gereden bij op - heb je een gebied zo groot als nederland gevuld met sinaasappel boompjes - de weg richting Glennsville was super - prachtige wegen - heuvel na heuvel - mooie bochten en geen verkeer en als ik zeg geen verkeer dan bedoel ik ook geen verkeer -  we hebben 1 stuk gereden ca 35 km zonder ook maar 1 voertuig,  wandelaar of fietser tegen te komen.   Wel konijnen, marmotten en eekhoorns  en moet tot mijn spijt mededelen dat die niet allemaal even snel oversteken !!!!!   Na glennsville by the way een dorpje van helemaal nix er was ook nix open  reden we weer een stukje sequoia in -  een lastig stuk en dat had alles te maken met het  wegdek en de bergen -   bochten waren allemaal bijna 180 graden en het  asfalt was een soort grove korrel en er lag in iedere bocht lost grind of zand,  normaal als ze een snelheid limiet aangeven kunnen we er een km of 30 harder doorheen   dat was hier niet mogelijk - na een paar keer een kleine schuiver van het voorwiel gehad te hebben zijn we dan ook maar de aangewezen  snelheid en vaak de helft langzamer gaan rijden , sommige bochten lag zoveel grind - gravel en zand  die gingen bijna stapvoets.   na een kleine 45 minuten waren we uit de ellende en gelukkig maar want we waren het goed zat.  Astrud had last van de kont en de hamstring dus maar een niet gepland stoppie gedaan - even tanken  - bakkie koffie ( niet te drinken mierezoet -  leek wel choko met 6 scheppen suiker )  na een half uurtje bewegen en lopen konden weer verder - laatste stukje sequioa door en zoals ik gisteren al zei   geen fotos   want de fotograaf is de heuvels met dennenbomen zat.    er zat op het laatst nog wel een stukje open ranch in en ja wel    4 koeien op de weg  - gelukkig aan de kant en links   dus we vlogen er zo voorbij.    uit de bergen richting ridgecrest werd het snel warmer en een stuk warmer   zitten hier ruim op de 35 graden    heerlijk als je rijd   wat heet als je even stopt.      aangekomen in ridgecrest eerst een motelletje gezocht   best western   leuk net ding met zwembadje   alles drop en dran.    heerlijk gegeten ( wederom bij valerie der ouwe baas )  en ja Kiefer ik heb een salade genomen.   Voordat we hier na binnen liepen werd ik tijdens het parkeren en het afzetten van mijn helm aangesproken en gegroet door twee man van de Sheriffs office - noemen wij agenten -  terwijl ik heel beleefd terug groeten  - je weet maar nooit met die kwibussen - zei de ene agent tegen mij   "  hi how you re doing I did not recognise you with the helmet on. "     weet niet wat ze hier in de cola doen  maar ik kende hem niet in ieder geval,         tijdens eten zaten ze naast ons en om toch een beetje vriendelijk over te komen vroeg ik aan de beide heren  waar wij ons hier in hun prachtige stad moesten begeven voor de bezienswaardigheden.    Je zag ze elkaar aan kijken en het begon te kraken onder de stoere petten  -   toen zei een van de orde handhavers dat  er een  30 mijl naar het noorden een mooie rots formatie was ??     en aan het eind van de stad  vind men een NAVY basis ??? ( let op navy is volgens mij onze marine  en we zitten hier echt een stukkie van de kust af )   na een dankje wij op pad   -  de rots formatie kon astrud gestolen worden - wij komen zoals  u weet via sonora pass  -  en ook de navy basis interesseerde haar geen F...ck.   Maar daar heb ik even mijn stem laten gelden en wij toch naar de basis,   we kwamen er echter niet in want er was een kleding voorschrift,   Lange broek - shirt of vest met lange mouwen,  boots  en handschoenen   -  let op het is hier dus 35 graden  -  nu hadden wij ons  na het inchecken even omgekleed ( zie de fotos ) en voldeden dus niet aan het kleding voorschrift.    jammer -     Astrud wilde dan wel even winkeltjes kijken   en dat is dan wel weer lekker in zo n  dorpje    die zijn er gewoon niet !!!!!!!!!!!!    terug rijdend naar het motel zagen we een museum  en ach je bent er toch en wij zijn geen cultuur barbaren dus even aan de kant.  zie de fots  - dat was het hele museum  -  1 kast ouwe speer punten  - 5 grote stenen  -  2 kasten met op gezetten beesten  -  wat rieten manden en een raket     vraag me niet wat die er deed  -   heb het artikel nog gelezen wat er onder hing maar daar werd gewoon de soort raket beschreven en meer niet  -    het zal wel -       wij stonden dus met 4 minuten weer buiten -    op naar het zwembad  - daar lekker 2 uurtjes gezeten     -     gaan straks happie doen       Astrud heeft een spare ribs rest gezien ( ja roy pech voor jou ) en die kan ze niet voorbij zonder even te kluiven.   Morgen Death Valley -     we  hebben al wat geboekt ivm memorial day zit alles snel vol  en om nou op de gok death valley te blijven door cruise tot we iets kunnen vinden leek mij geen goed plan  -   op aanraden van de manager van ons motel zitten we in een oud opera gebouw   " AMARGOSA opera house "  -  staat op internet dus googlen   -   wij zijn benieuwd        tot morgen   Rogas

1. Paul:
    25 mei 2013
    Eindelijk als eerste, "nacht-diensten" hebben ook voordelen.
    Dik genieten, kijk elke dag uit naar jullie verhalen.
    P.S. bijzonder mooi museum!!!!
  2. Leen:
    25 mei 2013
    Wij zijn lekker naar de CAMPING!
  3. Leen:
    25 mei 2013
    En daar heb je ook een museum
  4. Désirée:
    25 mei 2013
    En ook regen Leen. Helaas. Alhoewel vandaag geen droog, maar wel koud.
    Ja Carol, ik vond Astrud af n toe ook niet zo blij kijken op de foto's, maar begrijp t wel hoor. Ene moment zit j achterop te vernikkelen n dan is t weer bloedheet. En je zit veeeele uren per dag op die motor, daar krijg je idd pijn an je koentie van. Genieten dan maar van die sinaasappelbomen, maar als j er 1 gezien hebt .... Hahaha zoek anders een lekkere indiaan op die je even masseert.
    Kief vandaag gewonnen n wederom kampioen geworden. Valerie 2 wedstrijden verloren. Laten we de getallen maar niet noemen, maar ze zei al: t gaat er om dat je plezier in t spel hebt n zo is het maar net!
    Kiefer gisteravond aan tafel: Dees, je kan beter koken dan ik had gedacht!!!
    Uhh... Bedankt Kief. En weet je hoe dat komt dat je dat dacht? Omdat die stomme vader van je altijd elke maaltijd (van iedereen overigens) af zit te kraken n als je dat maar vaak genoeg hoort, dan ga je t nog geloven ook Kief. Dat heet nou indoctrinatie. ;-)
    En oh ja... De mieren hebben een ander kastje gevonden. Vanmorgen om 09.30u 2 kastjes staan soppen. Als je terug bent is je hele keuken v boven tot onder n van binnen n van buiten gesopt.
    Have fun, we wachten op jullie nieuwe avontuur.
    V, K n D.